HTML

Rent a car roulette

Munkám sok utazással jár, így sokszor bérelek autót idegen országokban. A cég ugyan csak a kompakt kategóriát engedélyezi nekünk de kis szerencsével és mivel elég sok pénzt hagyok a kölcsönző társasságoknál lehetőségem van más, adott esetben nagyobb kategóriás autókat is kipróbálni. Ezen az oldalon a véleményem osztom meg veletek ezekről az autókról és a helyekről ahol vezettem őket.

Friss topikok

  • Aszti: Ebben igazad van, hogy nem egy erőművész, de a VW levette a gyártósorról, és helyébe 1,2 TSI 105 L... (2009.09.12. 15:41) Na végre tényleg én...
  • .:Danka:.: nem gondoltam h ilyen jó járgány egy Merci. Mikor jöttünk haza a csehektől egy idős német házasp... (2009.08.29. 13:17) Nagypapa
  • .:Danka:.: kár h nem saját kép. 1x csinálj olyat, amiben te ülsz.. :) biztos azért pörgős ez a vacak, h felt... (2009.08.27. 15:27) Much more like it...
  • .:Danka:.: ki kéne próbálnod a kerékpárt. azon semmi nem automata és van lelke! :) (2009.07.06. 16:44) 현대 자동차 주식회사
  • Katyus Zsiráf: Hát azért én elfogadnám, ha netán valaki egy ilyen kulcsait hozzámvágná. Lehet itt nem a száguldoz... (2009.06.17. 19:06) Az első

Linkblog

2009.08.29. 12:09 Vidra1

Nagypapa

Újabb hollandiai kaland úgy 2 hónappal ezelőttről. Lassan már én magam is unom a helyszint de ez van, ezt dobta a gép. Nade mit pörgetett ki ez alkalommal a roulette. A pultnál még úgy nézett ki, hogy egy új Passat CC-t.Mire kisétáltam már sejtettem, hogy itt ma valami csavar lesz még. Félelmem beigazolódott, az utolsó CC-t az előttem álló fricc vitte el. Sűrű bocsánat kérések közepedte a pultban álló afrikai bevándorló felajánlott egy Mercedes E220cdi-t. Kombit. Hát nem erre számítottam de azért vonakodva elfogadtam. Látszott, hogy nagyon ki lehetnek fogyva autóból és ezt is az utolsó pillanatban rántották elő valahonnan mert az előző bérlő cigaretta hamuja még betöltötte az autó teljes belsejét. Bedobtam a bőröndöt a gigantikus csomagtartóba és jött az első apróság. Mert az apróságok adják a különbséget két dolog között. Ahogy kinyotottam hátulját a csomagtér takaró rolót egy motor felemelte, hogy kényelmesebben pakolhassak, majd amikor lecsultam és az nem záródott be csak félig, egy másik villany motor magától zárt állásba húzta ajtót. Hmm. Figyelmes.

Anyway, célba vettem Hágát. Szó szerint mert mostanra végre meg birtam jegyezni az utca nevét ahol az iroda van úgyhogy büszkén írtam immár fejből naviba, bár már nem lett volna rá szükség. Váltó D-be és go. Nem vezettem még sosem E mercit de érdekes volt hogy húzódnak le előle az emberek. Pedig nem voltam agresszív. Viszont ez az autó valahogy kívül belül azt sugalja, és gondolom ez a nagyobb kategóriás merciknél méginkább így van, hogy "én vagyok a világ ura, takarodj előlem te kis ****". És csak követni kell a csillagot ami a hosszú és a veztető űlásből teljesen láthatatlan gépház tető végét/elejét jelzi. A 220 cdi a motor paletta alja ha jól tudom, ennek ellenére kellően agilisan ugrik ha a pióta úgy akarja. Elsőre nagon is szimpatikus volt a gép.

Ez végre egy olyan hét volt, hogy tudtam magamnak valamennyi szabadidőt lopni, úgyhogy 2 hosszabb autózást is beiktattam. Az első tervem az volt hogy elmegyek és megnézem a Híd túl messze van című örök klasszikus főszereplőjét az arnhemi hidat de az sajnos kicsit messze volt. Azt a játékot találtam ki inkább, hogy a POI-ból választok magamnak uticélokat és azokat meglátogatom. Így is lett. Az autónak DVD alapú a navigációja ezért szerintem botrányosan lassú, mire megszül egy városnevet vagy egy bállítást az maga az örökkévalóság. Ha már a naviról van szó, az előbbi fogyatékosságtól eltekintve nagyon egyszerű kezelni, igazi hülye biztos és pofon egyszerű a menűje. Én mepróbáltam a ne használj autópályát beállítást, egészen addíg működik is amíg össze nem találozik egy olyan útszakasszal amit idő közben a németalföldi srácok bringaúttá alakítottak. Erre én mondtam neki, hogy 1km kerülő de egy városnézés után ugyan oda vitt vissza, a bringa út elejére. Erre én rápróbáltam egy 2km-es kerülőre ami ugyan így végződött. Inkább engedtem neki az autópályát egy darabig. Ebbe a problémába többször bele futottam, talán az új E osztályon már ezt orvosolták, nem tudom de számomra elég bosszantó volt.

Útközben próbáloztam az automata váltó manuális használatával de érdekes módon érzésre csak rontotta az autó teljesítményét, meg valahogy nem is illett ehez az autóhoz a váltóval való erölködés. Fel is adtam a dolgot, csak kocsikáztam. Közben szépen rám sötétedett amit az automata világitás is észrevett és fel is kapcsolta a gyári xenon lámpákat. Állat jól világít de gondolom ez minden xenonnal így van. Nekem ilyen még sosem volt de már értem miért építik be sokan utólag is az autójukba. Viszont nekem ilyen sosem lesz, én betegesen a gyári extrákat szeretem.

Uticélomról amúgy kiderült, hogy egy víztorony a semmi közepén. Az oda vezető út elég forgalmas volt, igazán haladni sem lehetett. Ja, a hollandok autós hitvallása: Minek menjükn gyorsabban 120-nál amikor annyival is egy óra alatt keresztül lehet autózni az országot. Ehez társul még, hogy ott a bringás az isten. Na ez leírja a közlekesésüket. 2 nap és tablettákat kell szednie egy pesti suttyónak mint én.

Másnap újabb túrát eszeltem ki de erre már készültem, nem bíztam magamat a véletlenre. A cél Rotterdamtól délre néhány Van Gogh által is megfestett szélmalom. Odafelé az autópályán mentem, hogy azért még világosban oda is érjek. Begombolkoztam. Klíma be, navi beállít, kerestem valami hallgatható holland rádió adót és hajrá. Ez a kocsi autópályára termett. rugalmasan gyorsul 120 és 160 között és fölötte is még megy. A klíma bekapcsolását nem érzi meg különösebben. Ha már a klímánál tartunk, ennek a kezelő szervei nem tetszettek. Olyan az egész mint egy olcsó autó rádió. A kijelzőjéről nem lehet leolvasni hogy éppen hogyan van beállítva mert minden irányból csillog ahogy a nap süt rá. Ezt igazán hanyagolhatták volna, olcsó és igénytelen hatása volt az egésznek számomra és nagyon bosszantó. Ellenben a rádió grafikája a multifunkciós kijelző passzol az autó hangulatához. Mint egy régi rádió. És az RDS-nek hála jelzi az állomások nevét is. Radio Luxemburg, a mikrofonnál Cseke László.

Mivel autópálya üzemmódban voltam hamar elértem a szélmalmokat. Szépek voltak de semmi extra. Marha messze az úttól néhány forgó izé. Azt hittem legalább közel lehet menni hozzájuk de nem. Vagy csak nem találtam meg a Visitor's Centre-t. Pedig a navi azt mondta oda visz. Mindegy, hazafelé megint váltottam a kis utakra, végig a tengerparton. Ez egy 2*2 sávos körforgalmakkal megtűzdelt teljesen üres út és a tenger szinte sehol nem látszik. Csalódaá de legalább kellemesen autózható, főleg hogy nincsenek rajta természetes akadályként a helyi autósok. Elkezdett szakadni az eső, az eső érzékelős ablaktörlő kivállóan működött. Hozzá sem kelltt nyúlni, mindíg tudta mennyire kell törölni. A vihar ahogy jött el is ment, én meg észre vettem, hogy a körforgalmakban szépen meg lehet csúsztatni a kombi hátulját. Persze előtört belőlem a hülye gyerek, ESP ki. Ez lett a legnagyobb csalódásom egész út alatt. A Mercedes annyira vigyáz rám, vagy annyiira nem bízik bennem, hogy az első kipörgésnél vissza kapcsolja és korrigálja a hülyeséget. Pedig én játszani akartam :o( Ez most elmaradt.

Másnap már csak a reptérre mentem vissza. Tankolás az utolsó kúton, 300km-re pontosan 30 liter dízel. Végül is ekkora autónál nem rossz.

Végszó: nagyon jó autó, kétség nem fér hozzá. Majd ha 60 leszek. De addígra már lehet nem is lesznek belsőégésű motorok és repülő csészealjakon járunk. Mint a Jetson család. Time will show!

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://carroulette.blog.hu/api/trackback/id/tr851346040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.:Danka:. 2009.08.29. 13:17:53

nem gondoltam h ilyen jó járgány egy Merci.

Mikor jöttünk haza a csehektől egy idős német házaspár jött ilyen géppel, pont mellém álltak a kútnál pihenni, ebédelni. Mondtam is Líviának, vegye fel ő is a kötött kardigánját, a kerek lámpák nekünk is megvannak :)
süti beállítások módosítása