HTML

Rent a car roulette

Munkám sok utazással jár, így sokszor bérelek autót idegen országokban. A cég ugyan csak a kompakt kategóriát engedélyezi nekünk de kis szerencsével és mivel elég sok pénzt hagyok a kölcsönző társasságoknál lehetőségem van más, adott esetben nagyobb kategóriás autókat is kipróbálni. Ezen az oldalon a véleményem osztom meg veletek ezekről az autókról és a helyekről ahol vezettem őket.

Friss topikok

  • Aszti: Ebben igazad van, hogy nem egy erőművész, de a VW levette a gyártósorról, és helyébe 1,2 TSI 105 L... (2009.09.12. 15:41) Na végre tényleg én...
  • .:Danka:.: nem gondoltam h ilyen jó járgány egy Merci. Mikor jöttünk haza a csehektől egy idős német házasp... (2009.08.29. 13:17) Nagypapa
  • .:Danka:.: kár h nem saját kép. 1x csinálj olyat, amiben te ülsz.. :) biztos azért pörgős ez a vacak, h felt... (2009.08.27. 15:27) Much more like it...
  • .:Danka:.: ki kéne próbálnod a kerékpárt. azon semmi nem automata és van lelke! :) (2009.07.06. 16:44) 현대 자동차 주식회사
  • Katyus Zsiráf: Hát azért én elfogadnám, ha netán valaki egy ilyen kulcsait hozzámvágná. Lehet itt nem a száguldoz... (2009.06.17. 19:06) Az első

Linkblog

2009.06.17. 15:01 Vidra1

A semmi

A berlini reptér autó kölcsönző pultjainál eldugottabb hely nincs a világon. Leszáll a menetrend szerinti malév gép valahol a reptér egyik csücskében és át kell sétáljál a másik csücskébe az összes terminál épületen keresztül különösebb külső segítség nélkül. Még rutinos berlinbe járókat is meg tud tréfálni az egy két kihelyezett iránymutató tábla. De megtaláltuk és elindult az alkudozás hogy milyen autót is kapunk a Sixt-től. Ezen az úton sem én követtem el a bérlést viszont én lettem kijelölve vezetni. Kollégám aki már jóval több "smart pontot" birtokol mint én választhatot hogy Audi TT kabrióval utazzunk 3-an vagy egy Nissan Qashqai-al. Praktikus okokból a Nissant választotta bár megfordult a fejünknem hogy inkább kétszer fordul valaki de legyen a TT. Átvettük az ezüst Nissant és rajt. Uticélunk a kb 120 km-re található Cottbus városa volt ami valahol a lengyel határ közelében fekszik. Ha jól tudom valami magyar focista anno játszott a város csapatában. Kb ez lehet a város legnagyobb nevezetessége ennek a alamikori kelet-német városnak. Az út végig jó minőségű autópálya, ahol a 2.5 literes benzines Nissannal kellemes tempóban vitorláztunk. Vitorláztunk mert a szélcsendes idő ellenére ez az autó össze vissza ment az úton. Még ha csak egy madár szállt el mellettünk akkor is. Néha le kellett lassítanunk mert egy kamion 79-cel elkezdte előzni a 80-nal haladó társait, majd amikor az út ismét szabaddá vált kick-down és vártam hogy majd valami történik de semmi. Az automata váltó valahogy nem tudta eldönteni hanyadikba akar váltani és csak várt, várt majd hirtelen minimálisan elkezdtünk gyorsulni. Valahogy ez a 2.5 benzines motor és a válto szerintem nem illenek össze. Ahoz hogy úgy érezd megy az autó a motort nagyon pörgetni kell de akkor meg csak üvölt és hamar váltja a következő fokozatot. Ha meg nem pörgeted akkor csak a össze vissza jár a fordulat és nem történik semmi még ha a gáz pedált egyenletesen is tartod. Valamennyit lehet javítani a váltó tulajdonságain ha "tiptronik" üzemben használod de szerintem nem éri meg az erőfeszítést. Azért ezzel az autóval is sikerült begyűjtenem egy trafipax fényképet, remélem a német szervek nem küldik ki :o) Az autó belseje a szokásos ma divatos műanyag és hőálló ezüst festék kombó, ez van akinek bejön nekem inkább nem. A műanyaggal nincs bajom csak azt nem szeretem ha másnak akar látszani mint ami. Minek? Nem őszinte dolog. A felszereltséget illetően nem volt rossz az autó ami általában a japán kocsikra igaz, elektromos ablakok, űlés fűtés, digit klíma, tempomat,  iPod és USB csatlakozás, nagy kijelzős központi panel ami egyben rádió és navigáció is és rengeteg gomb a funkciók kezeléséhez. Kicsit elsőre nehéz is átlátni a kavalkádot, talán úgy mondanám hogy megszokást igényel. A gyári hifi botrányosan rosszul szólt pedig nem vagyok az a kimondott autó hifi bolond, nekem általában elég jó a széria cucc. A navigáció az új Renault-kból került át és szerintem kiválló. Nagyon könnyű kezelni, gyors, dinamikusan áttervezi az útvonalat ha valahol dugó van és nagyon szép bolondbiztos grafikus képpel figyelmeztet a fordulóknál. Autópályán még a táblákat is szinte valósághűen kirajzolja. Az átlag fogyasztásunk kevés városi és főleg autópálya használat mellett 14-15 liter/100km ami szerintem egy kicsit sok főleg, hogy 140 km/h tempó körül autóztunk csak. Alapvetően vallom, hogy egy autó benzinnel megy de mégis ehez az autóhoz is talán jobban passzolna egy diesel motor mint ez. Mind a fogyasztásnak, mind a menet dinamikának jót tenne. Összességében nekem ez az autó az 5 Ft-ot nem adnék érte kategória mert semmit nem nyújtott számomra élmény szinten és még csak gazdaságosnak sem mondható. Igazán véleményt sem lehet róla alkotni mert nem tesz rád benyomsát. Egy nagy adag semmi.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://carroulette.blog.hu/api/trackback/id/tr421191258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.:Danka:. 2009.06.17. 15:17:41

pedig jól néz ki :-)

ezek a feltörekvő japán kocsik mindig egy felturbózott mikrohullámú sütőre emlékeztetnek. és működik :)
süti beállítások módosítása