Az elsőt még nem én béreltem csak kölcsön kaptam. Németországban voltunk egy kollégámmal aki megkért hogy intézzek el pár dolgot amíg ő tárgyal. Így kerültem egy Mercedes C180 Kompressor T-model közelébe. Ennek az autónak már a kulcsa is a luxus érzetét sugalja. Ez egyébként érdekes mert szerintem az autó gyártók ma már ezzel is próbálnak hatni ránk vásárlókra, felhasználókra. A minap egy ismerősöm akit sikersen megszabadítottak autójától vett egy Seat Ibizát. Nézegettük, próbálgattuk az új autót és feltűnt, ahogy a kulccsal játszottunk könnyebbnek, műanyagabbank tűnt mint egy ugyan olyan "bicska" VW vagy Audi kulcs. Lehet csak én érzem így de ki tudja. Mindegy is. Az autó természetesen ezüst színű volt, Avantgard felszereltség. Ez azt hiszem náluk az alap, mégis volt benne memóriás elektromos űlés, fényre sötétedő belső tükör és a kedvencem panoráma tető. Ahogy beültem a szokásos Merci elemek fogadtak, minden a megszokott helyen, minden azonnal megtalálható. A navigációt könnyen tudtam kezelni annak ellenére, hogy először láttam ebben a tipusban, persze csak miután átállítotam angol nyelvre. Elindultam és szinte azonnal éreztem, hogy ez az autó a kiválló minőség, a könnyen beállítható vezetési pozició és minden jó tulajdonsága ellenére nem lesz a kedvencem. Nem ment rosszul, a 6 sebességes manuális váltóval nem okozott gondot sem a gazdaságos sem a sportos autózás de ez utóbbihoz valahogy kicsit vérszegénynek éreztem. Bár lehet ezt a tipust nem is igazán erre tervezték. Azt hiszem ez a motor kb 150-160 lóerő ami azért átlag autókhoz képest nem rossz, főleg a magyar suzukis társadalomban de mégsem nyújtott különösebb vezetési élményt. Persze a München környéki autópályákon ahol kb 150 km-t mentem vele könnyedén és gyorsan lehetett autózni ám amikor egy országúti szakaszra értem nem volt igazán partner a dinamikus közlekedésben. Azt sugalta, hogy álljunk be a sorba és kövessük a többieket. Nem kell itt ugrálni előzgetni mert még a Cobra 11 meglátja. Összességében szerintem nem rossz autó de sajnos nem túl fiatalos, sportos pedig pont ez lehetne az a kategória ennél a márkánál amelyik a 30 körüli vásrlókat célozza és nem a nagypapákat. A panoráma tető viszont maga a csoda, én egy napos kora márciusi napon mentem az autóval. Nyitott tetővel és emellett kicsit fűtve igazi élmény az autózás. Na nem kabrió érzés de azért ez is több a semminél. Azt hiszem erősebb motorral vagy talán egy nyomatékosabb cdi motorral még a saját pénzemből is vennék ilyet.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
.:Danka:. 2009.06.17. 13:17:17
várom a további teszteket, h milyen kulcsért érdemes sorban állni :)
Katyus Zsiráf 2009.06.17. 19:06:01